Podczas tegorocznego Tygodnia Kodowania uczniowie klas IV- VIII podczas zajęć rozwijających oraz podczas lekcji z informatyki kodowali w programach Logomocja, Scratch oraz Pivot Animation. W Logomocji uczniowie sterowali żółwiem i konstruowali różne figury: koła, pawie oczka oraz kwadraty. W języku Scratch dzieci wykazywały się pomysłowością i projektowały własne gry. Pivot Animation umożliwił uczniom tworzenie animacji z „patyczkowym ludzikiem” w roli głównej.

Uczniowie klasy ósmej mieli okazję programować roboty Cody Rocky. Korzystając z języka Scratch uczniowie starali się poprowadzić roboty po macie miasta, dojechać w odpowiednie miejsca, zaparkować. Młodsi uczniowie z zaciekawieniem podziwiali zmagania starszych kolegów.

W czasie zajęć było dużo zabawy i radości, a programowanie okazało się świetną okazją do podniesienia poziomu swoich umiejętności z robotyki, logicznego i kreatywnego myślenia, a także współpracy koleżeńskiej.

Grażyna Studenna
Bożena Zarazińska

 

 

Animacja w programie Pivot Animation- “Spacer nad rzeką” Natalii Garlickiej