W październiku uczniowie klas IV- VIII na lekcjach informatyki oraz zajęciach dodatkowych poznali bliżej drukarkę 3D oraz technologię wydruku w 3D- druku przestrzennego. Druk 3D jest innowacyjną technologią pozwalającą tworzyć materialne modele cyfrowe. Drukarka 3D nanosi na siebie warstwy zgodnie z plikiem cyfrowym na bazie filamentów- włókien tworzywa sztucznego. Na początkowych zajęciach uczniowie drukowali proste elementy obserwując postępu przestrzennego wydruku.

Wychowankowie świetlicy podczas zajęć wykonywali makietę na konkurs. Jednym z elementów makiety były znaki drogowe. Wykorzystując drukarkę 3D, wykonane zostały znak krzyż św. Andrzeja oraz rogatki. Dzieci uczestniczyły w procesie projektowania oraz drukowania tych elementów.

Dzieci podczas zajęć świetlicowych podczas spaceru po okolicznym lesie poszukiwały jesiennych barw. Odnalezione oznaki jesieni uwieczniały na zdjęciach wykonanych aparatem fotograficznym. Podczas robienia zdjęć uczniowie korzystali z funkcji i efektów, w które wyposażony jest aparat. Na koniec porównywali wytwory swoich prac.

“W miesiącu październiku uczniowie klasy ósmej odbyli kilka godzin zajęć z robotami Codey Rocky. W pierwszej kolejności poznali budowę robotów. Dowiedzieli się, że Codey Rocky, to tak naprawdę dwa inteligentne urządzenia, które łączą się w prosty sposób przy pomocy magnesów. Codey jest niezależnym kontrolerem z przyciskami i różnymi czujnikami. Jest zdolny do wyrażania emocji za pomocą wyświetlacza, może posłużyć jako zwyczajny pilot IR do domowych urządzeń, lub pozwoli łączyć się z innymi robotami, za pomocą podczerwieni. Rocky to jeżdżąca platforma, która współpracuje z Codey. Razem z Rocky, Codey może wykonywać wiele wspaniałych rzeczy. Swoją przygodę z Codey Rocky uczniowie zaczęli od programowania w języku Scratch. Uczniowie podczas zajęć z fizyki obliczali prędkość robota, wyznaczając drogę, którą musiał przebyć i odmierzając czas ruchu Codeyego. Podczas dodatkowych zajęć zorganizowali wyścigi robotów, starając się jak najszybciej dojechać do wyznaczonego celu. Wykorzystywali również maty edukacyjne, po których roboty musiały poruszać się zgodnie z zaprogramowaną przez ósmoklasistów trasą wg wytycznych nauczyciela. Kolejnym krokiem w pracy z robotami Codey Rocky będzie programowanie ich w języku Python.”

Laboratoria Przyszłości  #LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszlosci