W listopadzie uczniowie klas I- VIII w dalszym ciągu realizowali zajęcia w ramach programu- Laboratoria Przyszłości- #LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszlosci

 

W ramach zajęć z projektu „Laboratoria przyszłości” uczniowie klasy pierwszej mieli możliwość obejrzeć oraz zapoznać się z funkcjami i możliwościami drukarki 3D. Uczniowie oglądali również przedmioty wydrukowane na prezentowanym urządzeniu. Dowiedzieli się jak drukarka działa oraz że samemu można zaprojektować przedmiot przeznaczony do druku. Nowe i niecodzienne informacje wzbudziły u uczniów duże zainteresowanie.
Marta Szwiec- Pater

 

Roboty wkraczają do klasy II
Uczniowie klasy II korzystając z programu ,,Laboratoria Przyszłości” wzięli udział we wstępnych zajęciach dotyczących robotów Codey Rocky. Dzieci poznały głównie poprzez zabawę jako aktywizującą metodę nauki roboty. Mogły wziąć je do ręki, sprawdzić ich części. Zobaczyły, że Codey Rocky, to tak naprawdę dwa inteligentne urządzenia, które łączą się w prosty sposób przy pomocy magnesów. Bardzo spodobał się im ich sympatyczny wygląd i możliwość pokazywania emocji na wyświetlaczu. Nauczyły się, że roboty mogą być doskonałym narządzeniem do rozwijania kreatywnego i logicznego myślenia. Następnym krokiem będzie wprowadzenie uczniów w dziedzinę robotyki i programowania, obsługę robotów i zaprogramowania na ekranach tabletów animacji, efektów dźwiękowych oraz poruszanie się robota.
Małgorzata Bielecka

 

Uczniowie klasy III w ramach teoretycznych podstaw technologii komputerowej, zapoznali się z wyglądem robotów Codey Rocky oraz instrukcją ich programowania. Poznali elementy poszczególnych części robotów i kolejne kroki służące do ich aktywizacji. Każdy z uczniów miał możliwość indywidualnego obejrzenia robotów. Zajęcia te były wstępem do dalszej, praktycznej pracy z robotami.
Joanna Matysiewicz

 

W klasie VI odbyła się hospitowana przez dyrektora szkoły Dariusza Kucnera lekcja informatyki-  Programujemy i drukujemy w 3D. Uczniowie klasy VI zdobyli wiedzę na temat budowy oraz zasady działania naszej drukarki Masterbot. Dowiedzieli się z czego pozyskiwany jest filament, z którego drukujemy modele oraz poznali różne elementy wydruku 3D. Wraz z nauczycielem podawali przykłady zastosowania technologii 3D. W programie Tinkercad uczniowie projektowali breloczki ze swoimi imionami, a następnie drukowali je w 3D. Uczniom bardzo podobały się zajęcia, gdyż zaprojektowane przez siebie prace mogli wziąć na pamiątkę.
Bożena Zarazińska

 

Uczniowie naszej szkoły korzystają już ze sprzętów zakupionych w ramach rządowego programu „Laboratoria przyszłości”. Podczas zajęć rozwijających kreatywność uczniowie klasy czwartej samodzielnie projektowali ozdoby świąteczne. Motywem przewodnim była choinka bożonarodzeniowa, którą  samodzielnie zaprojektowali. Każda choinka została wydrukowana na drukarce 3D Zajęcia były prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający rozwijaniu umiejętności praktycznych. Doposażenie szkoły w nowy sprzęt i pomoce dydaktyczne pozwala na uatrakcyjnienie  praktycznych umiejętności uczniów.
Anna Mazur

 

Uczniowie podczas lekcji techniki po wcześniejszym zapoznaniu się ze stacją lutowniczą (wyposażenie, zasady BHP) zakupioną w ramach projektu “Laboratoria przyszłości”, zapoznali się z możliwościami stacji. Uczniowie klasy VI dowiedzieli się, że jeśli chcą połączyć ze sobą dwa elementy wykonane z metalu, to najlepszym sposobem będzie wykorzystanie lutownicy. Nasza lutownica składa się z dwóch elementów czyli grota i jest to element mający kontakt ze spoiwem oraz kolby, która służy jako rękojeść lutownicy. Cały proces jest naprawdę prosty do wykonania. Samo urządzenie jest niewielkie i łatwe w obsłudze. Nie potrzeba specjalistycznej wiedzy, by z niego skorzystać. Wystarczy znać kilka najważniejszych zasad dotyczących obróbki metali.
Julianna Wdowiak

 

Uczniowie klasy 4 fotografowali naukowe wydarzenie jakim był 3 Powiatowy Festiwal Nauki. Dwóch chłopców naprzemiennie robiło aparat zdjęcia podczas tego iwentu, a zadanie nie było proste z powodu ciągłego przemieszczania się osób, które oglądały prezentowane doświadczenia.
Kamila Zalas

#LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszlosci