Laboratoria Przyszłości  #LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszlosci

Uczniowie ze specjalnym potrzebami edukacyjnymi również biorą aktywny udział w zajęciach z wykorzystaniem sprzętów zakupionych w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. W programie Tinkercad projektowali breloczki ze swoim imieniem oraz przepiękne czerwone serduszka, które następnie drukowane były za pomocą drukarki 3D. Stworzone przez siebie serca z wielką radością podarowali swoim najbliższym. Mnóstwo przyjemności sprawiła im zabawa z wykorzystaniem robotów Codey Rocky. Zadaniem uczniów było zaprogramowanie sekwencji ruchów, które potem wykonywał robot. Z kolei aparat fotograficzny wykorzystują do robienia zdjęć podczas wycieczek po najbliższej okolicy. Zajęcia z wykorzystaniem nowego sprzętu niezwykle rozbudzają zainteresowanie uczniów z SPE. Podczas takich aktywności rozwijają oni nie tylko swoją pamięć, koncentrację uwagi, spostrzegawczość czy koordynację ruchową, ale uczą się cierpliwości i wytrwałości.
Aneta Berestecka

Dnia 18 kwietnia 2023r. w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”, uczniowie klas III i IV wspólnie pracowali z robotami Codey Rocky. W świecie nowoczesnych technologii uczyli się graficznego i praktycznego języka programowania, rozwijając przy tym logiczne myślenie i kreatywność. Posługując się aplikacją mBlock, zmieniali ułożony kod graficzny na praktyczny, tekstowy język programowania.
Sympatyczny wygląd i poszczególne funkcje robotów, takie jak np. wywoływanie emocji i dźwięków, sprawiały, że uczniowie łączyli naukę z zabawą. Kolorowa mata stanowiła doskonałe podłoże do rozwijania operatywności i fantazji małych programistów.
Dla uczniów klasy III wspólne zajęcia były przygotowaniem do przekroczenia progu edukacyjnego, gdzie mieli okazje przyjrzeć się pracy w starszej klasie. Dla obu zaś klas okazją do pogłębienia relacji rówieśniczych i integracji międzyklasowych.
Joann Matysiewicz

W  ramach projektu “Laboratoria Przyszłości” uczniowie klasy III zapoznali się z nowym sprzętem. Jest to nowoczesna stacja lutownicza, która uatrakcyjni zajęcia techniczne. Uczniowie starannie rozpakowali sprzęt, sprawdzili całe wyposażenie, zapoznali się z instrukcją obsługi i przepisami BHP. Z pewnością nowy sprzęt przyczyni się do poszerzenia kompetencji uczniów naszej szkoły. Obejrzeli stosowny film prezentujący stację, przed nimi działania praktyczne, których nie mogą się doczekać.
Julianna Wdowiak

Na zajęciach świetlicowych dzieci grały w grę PAŃSTWA-MIASTA z wykorzystaniem robotów Codey Rocky.  Zadanie uczniów polegało najpierw na zaprogramowaniu robota, a następnie na zabawie w grę PAŃSTWA-MIASTA. W programie mBlock jest możliwość tworzenia list, czyli zbiorów danych, które potem można wykorzystywać. Na naszej liście uczniowie umieścili poszczególne litery alfabetu i zamienili Codey Rocky w urządzenie do losowania litery w tej popularnej grze jaką jest PAŃSTWA – MIASTA.
Na całym świecie 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Głównym przesłaniem tego dnia jest podnoszenie świadomości społecznej na temat spektrum autyzmu, zaś motywem obchodów jest kolor niebieski. W naszej szkole z tej okazji zorganizowane zostały różne inicjatywy, tj.: Niebieskie Igrzyska, Niebieski Marsz, fotobudka z  niebieskim motylem. Wszystkie te aktywności były zostały sfotografowane z wykorzystaniem szkolnego aparatu fotograficzne. Podczas tego dnia w fotografa wcieliła się  uczennica klasy szóstej.
Kamila Zalas

Laboratoria Przyszłości  #LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszlosci