Laboratoria Przyszłości- drugi rok z nowoczesnym wyposażeniem

 

 

Laboratoria Przyszłości  #LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszlosci

 

Od początku roku szkolnego uczniowie klas IV- VII pracowali na nowoczesnych sprzętach w ramach programu rządowego– Laboratoria Przyszłości. Podczas zajęć informatycznych uczniowie projektowali w programie Tinkercad jesienne liście korzystając z różnych narzędzi programu. Podsumowaniem były wydruki 3D na drukarce MakerBot. W trakcie październikowych lekcji uczniowie pracowali z robotami Codey Rocky opracowując trasy i wyścigi naszych „Codików”.
Realizując projekt matematyczny mPotęga- „Potęga programowania” korzystaliśmy z zakupionego sprzętu. Jednym z zadań projektu były popołudniowe zajęcia z rodzicami. Dorośli „uczniowie” poznali bliżej drukarkę 3D oraz technologię przestrzennego wydruku w 3D. Pracując w programie Tinkercad projektowali różne gadżety, które później były dla każdego wydrukowane. Rodzice zaprzyjaźnili się również z naszymi robotami, wykonując przygotowane zajęcia.
Bożena Zarazińska- koordynator programu

Uczniowie klasy VII po wcześniejszym zapoznaniu się ze stacją lutowniczą (wyposażenie, zasady BHP) zakupioną w ramach projektu “Laboratoria przyszłości”, zapoznali się z możliwościami stacji, obejrzeli filmik instruktażowy. Dowiedzieli się, że jeśli chcą połączyć ze sobą dwa elementy wykonane z metalu, to najlepszym sposobem będzie wykorzystanie lutownicy. Nasza lutownica składa się z dwóch elementów czyli grota i jest to element mający kontakt ze spoiwem oraz kolby, która służy jako rękojeść lutownicy. Cały proces jest naprawdę prosty do wykonania. Samo urządzenie jest niewielkie i łatwe w obsłudze. Nie potrzeba specjalistycznej wiedzy, by z niego skorzystać. Wystarczy znać kilka najważniejszych zasad dotyczących obróbki metali.
Julianna Wdowiak

Sprzęt multimedialny: aparat fotograficzny oraz modyfikatory oświetlenia z lampami oświetleniowymi były wykorzystywane w czasie imprez i uroczystości szkolnych oraz podczas zajęć. Zdjęcia wykonywane aparatem są uwiecznieniem takich szkolnych wydarzeń jak: rozpoczęcie roku szkolnego, szkolne obchody Narodowego Czytania, pasowania na ucznia, Dnia Edukacji Narodowej czy Pikniku Historycznego. Aparat wykorzystywany jest również do fotografowania prac konkursowych oraz do nagrywania krótkich filmików z różnych szkolnych akcji, jak Smerfny Dzień Chłopaka.
Kamila Zalas

W ramach programu „Laboratoria przyszłości”, uczniowie klasy II, utrwalali zdobytą wiedzę i umiejętności dotyczące obsługi sprzętów o jakie w ramach wspomnianego programu poszerzyły się zasoby informatyczno – techniczne naszej szkoły. Uczniowie z zaciekawieniem oglądali  efekty pracy drukarki 3D. Zajęcie tego typu z pewnością przyczynią się do  budowania wśród uczniów kompetencji technicznych.
Marta Szwiec- Pater

Uczniowie klasy siódmej na lekcjach fizyki wykorzystują roboty Codey Rocky. Na ostatniej z lekcji zadaniem siódmoklasistów było usprawnianie dokonywania pomiarów, zapisywania ich z uwzględnieniem niepewności pomiarowej oraz zamiana jednostek długości. Wypełniając przygotowane karty pracy uczniowie podnieśli umiejętności w zakresie zamiany cm na mm, dm, m i km. 
Grażyna Studenna

Na wstępnych zajęciach w ramach programu „Laboratoria przyszłości” uczniowie klasy I zapoznali się pracownią komputerową i jej wyposażeniem. Dokładnie obejrzeli sprzęt – komputery oraz poznali ich obsługę.  Mieli także okazję przypatrzeć się drukarce 3D oraz robotom Codey Rocky.  Byli bardzo zainteresowani nowoczesnym wyposażeniem pracowni. Przeprowadzone działania stanowić będą „bazę” do dalszej pracy z urządzeniami technicznymi. Posłużą rozwijaniu kompetencji kreatywnych i pobudzą logiczne myślenie. Praca z nowym sprzętem przyczyni się także do uatrakcyjnienia zajęć o nowatorskie technologie.  
Joanna Matysiewicz

Omawiając tematy dotyczące pogody uczniowie klasy 4 na lekcjach przyrody wykorzystywali Labdysci – to cyfrowe mobilne laboratorium przyrodnicze, które umożliwiają wykonywanie doświadczeń w podstawowym zakresie.Uczniowie mierzyli temperaturę wody ciepłej i zimnej porównując odczyty temp., a także temperaturę w pomieszczeniu i na dworze. Nauka poprzez samodzielne  doświadczenie pozwala uczniom na samodzielne wyciąganie wniosków..
Anna Mazur

 

Laboratoria Przyszłości  #LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszlosci