Szanowni Rodzice, Nauczyciele i Uczniowie!

W odpowiedzi na wyzwania współczesnego świata i szczególnej sytuacji związanej z zawieszeniem zajęć w szkołach, musimy sprostać wyzwaniu i zmienić formę nauczania ze stacjonarnej na zdalną by przygotować ósmoklasistów do egzaminu i kontynuować naukę w tym szczególnym okresie. Dlatego w tradycyjne nauczanie włączamy, a właściwie na pewien czas zamieniamy na edukację zdalną.

Platforma Edukacja Zdalna SP Orzeszków To miejsce dla wszystkich uczniów, rodziców i nauczycieli z „Markiewicza”.

Rusza edukacja zdalna na platformie Moodle umożliwiająca naukę przez Internet. Platforma zapewnia warunki rozwoju wszystkim dzieciom. Uczniom mającym trudności z nauką umożliwi samodzielne, bezstresowe doskonalenie i nabywanie nowych umiejętności poprzez wielokrotne powtarzanie ćwiczeń w odpowiadającym im tempie. Uczniom zdolnym – da szansę dalszego rozwoju dzięki dodatkowym materiałom i zadaniom.

Ponadto platforma umożliwia na samodzielne nadrobienie zaległości związanych z nieobecnością w szkole. Umożliwi uczyć się z dowolnego miejsca i o dowolnej porze w oparciu o materiały przygotowane dla Was przez nauczycieli SP im. Jana Markiewicza w Orzeszkowie.

Może nie wszystko działa już jak należy, ale nie ustajemy w pracy, aby usprawnić cały proces zdalnej edukacji. Ta niecodzienna sytuacja zaskoczyła nas wszystkich i zmusiła do ogromnego wysiłku. Zapewniam Was, Szanowni Rodzice, że nauczyciele z „Markiewicza” zostali zmuszeni do ciężkiej pracy i nauki nowych narzędzi. Dla nich Szkolna Platforma Moodle to taka sama nowość, jak dla Was i Waszych dzieci.
Prosimy Was drodzy Rodzice o wsparcie w tym trudnym czasie. Dołożymy wszelkich starań, by nauka w ten niecodzienny sposób nie obciążała zbytnio uczniów, a jednocześnie pozwoliła wzbogacić ich wiedzę i umiejętności.
Wychowawcy przekazali Państwu dzisiaj informacje o organizacji nauki na odległość (terminy, harmonogramy, zakres materiału, loginy, hasła, itp.) Jutro na stronie szkoły opublikujemy informacje o dyżurach nauczycieli i przyjętych rozwiązaniach.

Jeśli macie państwo kłopoty z zalogowaniem się do platformy należy skontaktować się z wychowawcą klasy, który wspólnie z dyrektorem (administratorem głównym) postara się niezwłocznie rozwiązać problem i umożliwić dostęp.

Aby zalogować się do platformy należy:

1) otworzyć stronę internetową szkoły (www.sporzeszkow.pl) a następnie kliknąć zakładkę „Edukacja zdalna” lub wpisać w pasku adresu przeglądarki: www.sporzeszkow.pl/edukacja

2) zalogować się używając loginu i hasła przekazanego pocztą elektroniczną lub przez wychowawcę

Dyrektor i Nauczyciele SP im. Jana Markiewicza w Orzeszkowie

 

Kształcenie na odległość w Szkole Podstawowej im. Jana Markiewicza w Orzeszkowie

Informacja dla Rodziców

 

Na mocy Rozporządzenia  Ministra Edukacji Narodowej  i zarządzenia dyrektora Szkoły Podstawowej im Jana Markiewicza w Orzeszkowie od dnia 25 marca 2020 do odwołania stanu zagrożenia tj. do czasu wznowienia  kształcenia stacjonarnego  wprowadzamy kształcenie oraz ocenianie i klasyfikowanie uczniów na odległość.

Podstawa programowa będzie realizowana przez e-dziennik Vulcan Uonet+  i platformę edukacyjną Moodle.

Materiały dla uczniów do zajęć przypadających w danym dniu wysyłane, publikowane na platformie Moodle są w dniu poprzedzającym zajęcia (między 15:00 a 15:00 lub w innych ustalonych przez nauczyciela z rodzicami i uczniem). Uczniowie odsyłają swoje zadania w terminie wyznaczonym przez nauczyciela.

Uczniowie bez dostępu do Internetu (wcześniejsze zgłoszenie rodzica do wychowawcy) otrzymujący będą otrzymywać materiały do kształcenia zdalnego za pośrednictwem Poczty Polskiej. Po opracowaniu przez ucznia odsyłają je tą samą drogą w ustalonym z dyrektorem terminie.

Psycholog, pedagog, logopeda, nauczyciele wspomagający, wychowawca świetlicy, bibliotekarz udzielają konsultacji zdalnych przez e-dziennik Uonet+  codziennie, w ramach swojego indywidualnego obowiązkowego pensum godzin.

Czas pracy nauczycieli nie może przekroczyć tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych i wychowawczych nauczyciela określonego w art. 42  ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela oraz w uchwale Rady Gminy Wińsko, regulującej czas pracy nauczycieli.

 

Przedmiot Nauczyciel Monitorowanie postępów edukacyjnych Formy i sposoby dokumentowania postępów edukacyjnych Formy i sposoby informowania rodziców o postępach edukacyjnych
Nauczanie przedszkolne A. Krawiec

K. Kilanowska

M. Wasilewicz

Przysyłanie prac poprzez mms  i na skrzynkę e-mail oraz w aplikacji LearningApps.org. w zakładce działania uczniów i statystyka (oddział „0”) E-dziennik, e-mail, pliki z odesłanymi pracami, Telefon, e-mail, aplikacja LearningApps.org.
Nauczanie wczesnoszkolne M. Szwiec-Pater

M. Bielecka

J. Matysiewicz

Oceniane są wskazane

przez nauczyciela ćwiczenia

oraz zadania wykonane w zeszycie, które rodzic odeśle

w ustalonej z nauczycielem formie.

 

Informacje zwrotne dotyczące zadanych prac domowych w postaci zdjęć bądź tekstów przesyłanych na e – dziennik, mms, aplikację LearningApps.org e-mai lub komunikator

 

monitorowanie statystyki aktywności uczniów na platformie https://learningapps.org

Wpisy w e-dzienniku, zdjęcia, informacje w telefonie, mailu, zapisy na platformach. Dziennik elektroniczny, poczta elektroniczna, komunikator głosowy, głosowo-tekstowy, głosowo-tekstowo-wizyjny (np. Messenger, WhatsApp, itp.)
J. polski K. Więcek Uczniowie przesyłają odpowiedzi za pomocą e-dziennika i maila i platformy. Są na bieżąco oceniani. Prace ucznia są w e-dzienniku i mailu oraz w zeszytach i ćwiczeniach, które ocenię po powrocie. Oceny wpisywane są na bieżąco do dziennika. Telefon, e-mail, dziennik elektroniczny, platforma edukacyjna
Matematyka

Informatyka

B. Zarazińska Oceniane będą:

1)     ocenianie aktywności uczniów na platformie Moodle

2)     ocenianie zadań do samodzielnego wykonywania na platformie Moodle

3)     w chwili obecnej nie będzie przeprowadzanych kartkówek i sprawdzianów

4)       po powrocie do szkoły zostanie oceniona systematyczność prowadzenia zeszytów przedmiotowych i zeszytów ćwiczeń z poszczególnych przedmiotów

Platforma edukacyjna Moodle e-dziennik Telefon, e-mail, platforma edukacyjna Moodle, e-dziennik.
Fizyka G. Studenna Postępy uczniów będą monitorowane i oceniane w następujący sposób:

1)     ocenianie aktywności uczniów na platformie Moodle,

2)     ocenianie zadań do samodzielnego wykonywania na platformie Moodle

3)     w chwili obecnej nie będzie przeprowadzanych kartkówek i sprawdzianów

4)       po powrocie do szkoły zostanie oceniona systematyczność prowadzenia zeszytów przedmiotowych i zeszytów ćwiczeń z poszczególnych przedmiotów

Dokumentowanie poprzez platformę Moodle oraz e-dziennik Telefon, e-mail, e-dziennik, Moodle.
Chemia, geografia, plastyka A. Mazur E-dziennik, platforma Moodle, E-dziennik, platforma Moodle, Telefon, e-mail, e-dziennik, Moodle
Historia

WOS

M. Wincenciak-Podbucka   Uczniowie wysyłają prace pocztą elektroniczną, przez komunikatory, np. Messenger. Oceny będą na bieżąco wstawiane do e-dziennika Telefon, e-mail, e-dziennik, Moodle
J. Angielski J. Bochenek E-dziennik, platforma Moodle, E-dziennik, platforma Moodle, Telefon, e-mail, e-dziennik, Moodle
J. Niemiecki E. Skoczyńska

E. Nowak

Dziennik elektroniczny, mail, platforma Moodle E-dziennik i platforma Moodle oraz komunikacja mailowa czy telefoniczna i sms. Dziennik elektroniczny, e-mail, platforma Moodle
Technika K. Piskorz-Wysoczańska Ocena zadań, przesyłanych ćwiczeń (Moodle) Adnotacje w e-dzienniku Dziennik elektroniczny, e-mail, platforma Moodle
Religia Ks. J. Mazur Email zwrotny, oraz zasada zaufania, że dziecko zapoznało się z treścią tematu. E-dziennik Telefon, e-mail, e-dziennik, Moodle
Muzyka A. Chytła Komunikatory, e-dziennik, e-mail E-dziennik Komunikatory, e-dziennik, e-mail
WF Sz. Czyżowicz Uczniowie, którzy wykonają zlecone zadanie i udokumentują je filmem lub w inny sposób, zostaną dodatkowo ocenieni. Dziennik elektroniczny Dziennik elektroniczny, poczta elektroniczna
EDB T. Wołoch Kontakt z uczniami przez dziennik elektroniczny, testy teoretyczne. Dziennik elektroniczny Dziennik elektroniczny