Nauczanie na zdalne
Szanowni Rodzice, Nauczyciele i Uczniowie!
W odpowiedzi na wyzwania współczesnego świata i szczególnej sytuacji związanej z zawieszeniem zajęć w szkołach, musimy sprostać wyzwaniu i zmienić formę nauczania ze stacjonarnej na zdalną by przygotować ósmoklasistów do egzaminu i kontynuować naukę w tym szczególnym okresie. Dlatego w tradycyjne nauczanie włączamy, a właściwie na pewien czas zamieniamy na edukację zdalną.
Platforma Edukacja Zdalna SP Orzeszków To miejsce dla wszystkich uczniów, rodziców i nauczycieli z „Markiewicza”.
Rusza edukacja zdalna na platformie Moodle umożliwiająca naukę przez Internet. Platforma zapewnia warunki rozwoju wszystkim dzieciom. Uczniom mającym trudności z nauką umożliwi samodzielne, bezstresowe doskonalenie i nabywanie nowych umiejętności poprzez wielokrotne powtarzanie ćwiczeń w odpowiadającym im tempie. Uczniom zdolnym – da szansę dalszego rozwoju dzięki dodatkowym materiałom i zadaniom.
Ponadto platforma umożliwia na samodzielne nadrobienie zaległości związanych z nieobecnością w szkole. Umożliwi uczyć się z dowolnego miejsca i o dowolnej porze w oparciu o materiały przygotowane dla Was przez nauczycieli SP im. Jana Markiewicza w Orzeszkowie.
Może nie wszystko działa już jak należy, ale nie ustajemy w pracy, aby usprawnić cały proces zdalnej edukacji. Ta niecodzienna sytuacja zaskoczyła nas wszystkich i zmusiła do ogromnego wysiłku. Zapewniam Was, Szanowni Rodzice, że nauczyciele z „Markiewicza” zostali zmuszeni do ciężkiej pracy i nauki nowych narzędzi. Dla nich Szkolna Platforma Moodle to taka sama nowość, jak dla Was i Waszych dzieci.
Prosimy Was drodzy Rodzice o wsparcie w tym trudnym czasie. Dołożymy wszelkich starań, by nauka w ten niecodzienny sposób nie obciążała zbytnio uczniów, a jednocześnie pozwoliła wzbogacić ich wiedzę i umiejętności.
Wychowawcy przekazali Państwu dzisiaj informacje o organizacji nauki na odległość (terminy, harmonogramy, zakres materiału, loginy, hasła, itp.) Jutro na stronie szkoły opublikujemy informacje o dyżurach nauczycieli i przyjętych rozwiązaniach.
Jeśli macie państwo kłopoty z zalogowaniem się do platformy należy skontaktować się z wychowawcą klasy, który wspólnie z dyrektorem (administratorem głównym) postara się niezwłocznie rozwiązać problem i umożliwić dostęp.
Aby zalogować się do platformy należy:
1) otworzyć stronę internetową szkoły (www.sporzeszkow.pl) a następnie kliknąć zakładkę „Edukacja zdalna” lub wpisać w pasku adresu przeglądarki: www.sporzeszkow.pl/edukacja
2) zalogować się używając loginu i hasła przekazanego pocztą elektroniczną lub przez wychowawcę
Dyrektor i Nauczyciele SP im. Jana Markiewicza w Orzeszkowie
Kształcenie na odległość w Szkole Podstawowej im. Jana Markiewicza w Orzeszkowie
Informacja dla Rodziców
Na mocy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i zarządzenia dyrektora Szkoły Podstawowej im Jana Markiewicza w Orzeszkowie od dnia 25 marca 2020 do odwołania stanu zagrożenia tj. do czasu wznowienia kształcenia stacjonarnego wprowadzamy kształcenie oraz ocenianie i klasyfikowanie uczniów na odległość.
Podstawa programowa będzie realizowana przez e-dziennik Vulcan Uonet+ i platformę edukacyjną Moodle.
Materiały dla uczniów do zajęć przypadających w danym dniu wysyłane, publikowane na platformie Moodle są w dniu poprzedzającym zajęcia (między 15:00 a 15:00 lub w innych ustalonych przez nauczyciela z rodzicami i uczniem). Uczniowie odsyłają swoje zadania w terminie wyznaczonym przez nauczyciela.
Uczniowie bez dostępu do Internetu (wcześniejsze zgłoszenie rodzica do wychowawcy) otrzymujący będą otrzymywać materiały do kształcenia zdalnego za pośrednictwem Poczty Polskiej. Po opracowaniu przez ucznia odsyłają je tą samą drogą w ustalonym z dyrektorem terminie.
Psycholog, pedagog, logopeda, nauczyciele wspomagający, wychowawca świetlicy, bibliotekarz udzielają konsultacji zdalnych przez e-dziennik Uonet+ codziennie, w ramach swojego indywidualnego obowiązkowego pensum godzin.
Czas pracy nauczycieli nie może przekroczyć tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dydaktycznych i wychowawczych nauczyciela określonego w art. 42 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela oraz w uchwale Rady Gminy Wińsko, regulującej czas pracy nauczycieli.
Przedmiot | Nauczyciel | Monitorowanie postępów edukacyjnych | Formy i sposoby dokumentowania postępów edukacyjnych | Formy i sposoby informowania rodziców o postępach edukacyjnych |
Nauczanie przedszkolne | A. Krawiec
K. Kilanowska M. Wasilewicz |
Przysyłanie prac poprzez mms i na skrzynkę e-mail oraz w aplikacji LearningApps.org. w zakładce działania uczniów i statystyka (oddział „0”) | E-dziennik, e-mail, pliki z odesłanymi pracami, | Telefon, e-mail, aplikacja LearningApps.org. |
Nauczanie wczesnoszkolne | M. Szwiec-Pater
M. Bielecka J. Matysiewicz |
Oceniane są wskazane
przez nauczyciela ćwiczenia oraz zadania wykonane w zeszycie, które rodzic odeśle w ustalonej z nauczycielem formie.
Informacje zwrotne dotyczące zadanych prac domowych w postaci zdjęć bądź tekstów przesyłanych na e – dziennik, mms, aplikację LearningApps.org e-mai lub komunikator
monitorowanie statystyki aktywności uczniów na platformie https://learningapps.org |
Wpisy w e-dzienniku, zdjęcia, informacje w telefonie, mailu, zapisy na platformach. | Dziennik elektroniczny, poczta elektroniczna, komunikator głosowy, głosowo-tekstowy, głosowo-tekstowo-wizyjny (np. Messenger, WhatsApp, itp.) |
J. polski | K. Więcek | Uczniowie przesyłają odpowiedzi za pomocą e-dziennika i maila i platformy. Są na bieżąco oceniani. | Prace ucznia są w e-dzienniku i mailu oraz w zeszytach i ćwiczeniach, które ocenię po powrocie. Oceny wpisywane są na bieżąco do dziennika. | Telefon, e-mail, dziennik elektroniczny, platforma edukacyjna |
Matematyka
Informatyka |
B. Zarazińska | Oceniane będą:
1) ocenianie aktywności uczniów na platformie Moodle 2) ocenianie zadań do samodzielnego wykonywania na platformie Moodle 3) w chwili obecnej nie będzie przeprowadzanych kartkówek i sprawdzianów 4) po powrocie do szkoły zostanie oceniona systematyczność prowadzenia zeszytów przedmiotowych i zeszytów ćwiczeń z poszczególnych przedmiotów |
Platforma edukacyjna Moodle e-dziennik | Telefon, e-mail, platforma edukacyjna Moodle, e-dziennik. |
Fizyka | G. Studenna | Postępy uczniów będą monitorowane i oceniane w następujący sposób:
1) ocenianie aktywności uczniów na platformie Moodle, 2) ocenianie zadań do samodzielnego wykonywania na platformie Moodle 3) w chwili obecnej nie będzie przeprowadzanych kartkówek i sprawdzianów 4) po powrocie do szkoły zostanie oceniona systematyczność prowadzenia zeszytów przedmiotowych i zeszytów ćwiczeń z poszczególnych przedmiotów |
Dokumentowanie poprzez platformę Moodle oraz e-dziennik | Telefon, e-mail, e-dziennik, Moodle. |
Chemia, geografia, plastyka | A. Mazur | E-dziennik, platforma Moodle, | E-dziennik, platforma Moodle, | Telefon, e-mail, e-dziennik, Moodle |
Historia
WOS |
M. Wincenciak-Podbucka | Uczniowie wysyłają prace pocztą elektroniczną, przez komunikatory, np. Messenger. Oceny będą na bieżąco wstawiane do e-dziennika | Telefon, e-mail, e-dziennik, Moodle | |
J. Angielski | J. Bochenek | E-dziennik, platforma Moodle, | E-dziennik, platforma Moodle, | Telefon, e-mail, e-dziennik, Moodle |
J. Niemiecki | E. Skoczyńska
E. Nowak |
Dziennik elektroniczny, mail, platforma Moodle | E-dziennik i platforma Moodle oraz komunikacja mailowa czy telefoniczna i sms. | Dziennik elektroniczny, e-mail, platforma Moodle |
Technika | K. Piskorz-Wysoczańska | Ocena zadań, przesyłanych ćwiczeń (Moodle) | Adnotacje w e-dzienniku | Dziennik elektroniczny, e-mail, platforma Moodle |
Religia | Ks. J. Mazur | Email zwrotny, oraz zasada zaufania, że dziecko zapoznało się z treścią tematu. | E-dziennik | Telefon, e-mail, e-dziennik, Moodle |
Muzyka | A. Chytła | Komunikatory, e-dziennik, e-mail | E-dziennik | Komunikatory, e-dziennik, e-mail |
WF | Sz. Czyżowicz | Uczniowie, którzy wykonają zlecone zadanie i udokumentują je filmem lub w inny sposób, zostaną dodatkowo ocenieni. | Dziennik elektroniczny | Dziennik elektroniczny, poczta elektroniczna |
EDB | T. Wołoch | Kontakt z uczniami przez dziennik elektroniczny, testy teoretyczne. | Dziennik elektroniczny | Dziennik elektroniczny |