Tydzień programowania i kodowania- podsumowany

 

Tydzień 13- 17 listopada– to zajęcia z programowania i kodowania. To kolejny punkt realizacji naszego projektu mPotęgi- Potega programowania realizowanego od września br.  Programowanie polega na wydawaniu odpowiednich poleceń, które ma wykonać komputer. Uczniowie tworzyli w ten sposób różne gry oraz animacje. W tym tygodniu pracowali z językiem HTML, LOGO- Logomocja oraz Scratch i dodatkowo klasa VI wykonywała animacje w programie Pivot Animator.

Uczniowie tworzyli proste strony internetowe korzystając z języka HTML– języka znaczników. Tematem prostej strony była gmina Wińsko. Najciekawsze prace stworzyli: Zosia Popielarz, Klaudia Nosek oraz Jagoda Podbucka.

Uczniowie klasy IV i klasy V poznali na zajęciach dodatkowych program Logomocja oraz programowali w Scratchu– budowali skrypty ze specjalnych bloków, które swoim kształtem przypominają fragmenty układanki. Podobnie jak w przypadku puzzli należy wybrać właściwe elementy i odpowiednio je połączyć. Uczniowie układali gry oraz proste animacje, a przewodnim tematem prac była przyjaźń. Najlepszymi  pracami mogli pochwalić się: Maja Zarazińska, Ania Świrska, Fabian Muszyński oraz Natalia Leśna, Adam Kurzac, Antoni Popielarz i Emila Terech.

Pivot Animator to ulubiony program klasy VI. Uczniowie wykonują animacje tworząc klatki, czyli sceny przedstawiające kolejne etapy ruchu. Wyświetlając je później w sposób ciągły uzyskują efekt filmu animowanego. Najciekawsze filmiki stworzyli: Hania Błąd, Tosia Więcek oraz Hania Rejmak.

Twórcy wszystkich ciekawych prac otrzymali nagrody ufundowane przez Fundację mBanku. Przed nami jeszcze wycieczka na Politechnikę wrocławską i udział w zajęciach związanych z  programowaniem.

 „Projekt dofinansowała Fundacja mBanku”

 

 

Koordynator projektu
Bożena Zarazińska